Cookies management by TermsFeed Cookie Consent
Wysyłka w ciągu 24 godzin
Gwarancja do 12 miesięcy
Porady ekspertów
Odbiór w Hoevelaken

Ogólne Warunki

Ogólne Warunki Sprzedaży i Dostawy

1. Zastosowanie
1.1 Niniejsze ogólne warunki mają zastosowanie do zawierania umów przez AutoHam dotyczących sprzedaży i/lub dostawy używanych części pojazdów oraz do realizacji takich umów. Na te umowy dotyczące sprzedaży i/lub dostawy używanych części pojazdów mają zastosowanie Warunki Gwarancji AutoHam.
1.2 Jeśli kupującym jest osoba prawna, spółka jawna lub komandytowa, osoba działająca w jej imieniu jest uznawana za osobę zobowiązaną osobiście jako dłużnik solidarny, chyba że AutoHam wyraźnie i na piśmie postanowi inaczej.

2. Umowa
2.1 Jeśli umowa jest zawierana na piśmie lub w formie elektronicznej, wchodzi w życie w dniu podpisania przez AutoHam lub w dniu wysłania pisemnego lub elektronicznego potwierdzenia zamówienia przez AutoHam.
2.2 Ustne obietnice i ustalenia z podwładnymi AutoHam nie są wiążące dla AutoHam, chyba że zostały potwierdzone na piśmie lub elektronicznie.

3. Ceny
3.1 O ile nie wskazano inaczej, wszystkie kwoty są bez potrąceń lub rabatów i zawierają podatek VAT, niezależnie od tego, czy jest on obliczany zgodnie z systemem marży VAT AutoHam.
3.2 Ceny są obliczone na dostawę loco zakład, chyba że wyraźnie określono inaczej.
3.3 Podane ceny, oferty sprzedaży i specyfikacje zawarte w ogólnych ofertach, takich jak katalogi, cenniki i inne materiały drukowane, mają charakter orientacyjny. Nie są one wiążące dla AutoHam, a kupujący nie może się na nie powoływać, chyba że uzgodniono lub określono inaczej.

4. Dostawa
4.1 Dostawa odbywa się z warsztatu lub magazynu. Kupujący ma obowiązek odebrać towar.
4.2 Ryzyko związane ze sprzedanym towarem przechodzi na kupującego w momencie, gdy towar jest gotowy do dostawy lub wysyłki.
4.3 Sprzedany towar zostanie dostarczony „w stanie, w jakim się znajduje” w momencie zawarcia umowy.
4.4 Transport części przez AutoHam odbywa się całkowicie na koszt i ryzyko kupującego.

5. Termin dostawy
5.1 Terminy dostaw są ustalane przez AutoHam w przybliżeniu i w porozumieniu. Terminy dostaw nigdy nie powinny być traktowane jako ostateczne. Termin dostawy rozpoczyna się w momencie potwierdzenia zamówienia, ustnego lub pisemnego.
5.2 W przypadku opóźnienia w dostawie AutoHam nie ponosi odpowiedzialności za szkody poniesione przez kupującego, chyba że kupujący pisemnie powiadomi AutoHam o zwłoce i udzieli mu terminu wynoszącego co najmniej połowę pierwotnie uzgodnionego czasu dostawy na realizację zobowiązań.
5.3 W zakresie dozwolonym przez prawo kupujący nie może rozwiązać umowy z powodu przekroczenia terminu, chyba że upłynął okres określony w ostatniej części punktu 2 niniejszego artykułu i utrzymanie umowy nie jest już dla niego rozsądne.

6. Płatność
6.1 O ile nie uzgodniono inaczej, płatność następuje gotówką. W przypadku zakupów na odległość mogą być oferowane różne metody płatności, w tym iDEAL, PayPal oraz karty kredytowe w bezpiecznym środowisku, a także możliwość jednorazowego polecenia zapłaty.
6.2 W przypadku zakupu na fakturę płatność musi zostać dokonana w ciągu czternastu dni od daty faktury.
6.3 Jeśli płatność nie została dokonana w terminie, kupujący popada w zwłokę bez konieczności dodatkowego wezwania i jest zobowiązany do natychmiastowej zapłaty ustawowych odsetek za zwłokę od zaległej kwoty, licząc od daty wymagalności.
6.4 W przypadku punktu 3 niniejszego artykułu AutoHam ma prawo w ciągu okresu określonego w art. 7:44 BW dochodzić zwrotu zakupionego towaru poprzez oświadczenie pozasądowe. Takie oświadczenie skutkuje rozwiązaniem umowy.
6.5 Wszystkie koszty, zarówno sądowe, jak i pozasądowe, w tym koszty windykacji, komorników i prawników, ponosi kupujący.

7. Zastrzeżenie własności
7.1 Dopóki kupujący nie ureguluje w pełni należności wobec AutoHam wynikających z dostawy, dostarczone towary pozostają własnością AutoHam.
7.2 Kupujący nie jest uprawniony do odsprzedaży, użyczenia, zastawienia ani przeniesienia własności dostarczonych towarów, dopóki nie zostaną one w pełni opłacone.
7.3 Kupujący ponosi ryzyko za nieopłacone towary w zakresie wszelkich szkód bezpośrednich i pośrednich spowodowanych przez siebie lub osoby trzecie.

8. Wady/Reklamacje
8.1 Kupujący jest zobowiązany do dokładnego sprawdzenia dostawy pod kątem ewentualnych wad, takich jak odstępstwa od specyfikacji oraz inne widoczne usterki.
8.2 Kupujący musi umożliwić AutoHam sprawdzenie zgłoszonych wad.
8.3 Wady w dostarczonym towarze nie dają kupującemu prawa do rozwiązania umowy, chyba że AutoHam nie zdoła ich usunąć mimo wielokrotnych prób.

9. Siła wyższa
9.1 Jeśli AutoHam nie może wykonać swoich zobowiązań z powodu okoliczności niezależnych od jego woli, niewykonanie to nie będzie uważane za zawinione.

10. Użytkowanie towaru
10.1 Kupujący musi użytkować dostarczone towary zgodnie z ich przeznaczeniem i obowiązującymi przepisami prawnymi.

11. Odpowiedzialność
11.1 Odpowiedzialność AutoHam za szkody wynikające z dostaw, w zakresie dozwolonym przez prawo, jest ograniczona do kwoty na fakturze.

12. Rozwiązanie umowy
12.1 Rozwiązanie umowy musi nastąpić w formie pisemnej.

13. Spory
13.1 Wszystkie transakcje między AutoHam a kupującym podlegają wyłącznie prawu niderlandzkiemu.
13.2 Wszystkie spory wynikające z umów z AutoHam będą najpierw rozpatrywane przez komisję ds. skarg.

Ogólne Warunki Sprzedaży i Dostawy, grudzień 2021

iDeal Sofort